2015. október 26., hétfő

Iskolaválasztás – létezik jó döntés?

Elsőszülöttem januárban betölti a hatodik életévét, tehát belép a tanköteles korba. Az óvónénikkel egyetértésben iskolaérettnek tituláltuk, képességei alapján mindenképpen. Magatartásilag fiú lévén van még mit fejlődnie, de erre van még 10 hónap, és a dolog nem lehetetlen.

Szóval iskolaválasztás!

Ennek megsegítése képpen vannak szempontok, amiket figyelembe vehetek, de még így is nehéz a döntés, mert olyan iskola nincs, ami minden igénynek megfelelne, szóval sorrendet kell felállítani. Igen ám, de ami nálam fontosságilag az első helyen áll, az a gyerekemnél is a legfontosabb lesz? 

Mert bár ismerem a gyerekemet, de ez egy új helyzet!

Egy olyan helyzet, amivel mi ketten, így együtt még nem találkoztunk, és van elképzelésem, hogyan fog reagálni rá, de a gyerekek képesek arra, hogy 100%-osan rácáfoljanak arra, amit mi, szülők kigondoltunk!


 Sokszor hallani tapasztaltabb anyukák körében, hogy ne iskolát válasszunk, hanem tanító nénit. Ezzel csak az a bibi, hogy jó esetben, ötödikben már más fogja tanítani gyermekünket – rosszabb esetben, ki tudja mikortól, hiszen a tanító nénivel is történhet bármi, például dönthet bármikor úgy, hogy családot alapít! De oké, történetesen tegyük fel, hogy egy tanító néni viszi végig őt 4 éven keresztül. Itt jön a következő kérdés: Az iskola mennyire használja ki a gyerekek leterhelhetőségét? Mert hiába jó a tanító néni, ha annyi tanulni való van, hogy a tanulás és a heti két óra úszás (márpedig a sport kell!) mellett a gyereknek nincs ideje napi fél óra játékra – 6-7 évesen (hát ők még gyerekek, muszáj még játszaniuk!!!) ! De persze ne legyen túl laza se az iskola, hiszen akkor a későbbiekben nem fogja bírni az iramot! Itt is nézzük az optimális esetet, sikerül egy arany középutat követő iskolát választani! Nálam ez azt jelentené, hogy elsőben még mindenképpen „játékosan” folyik a tanítás, és csínján bánnak a házi feladattal. Másodiktól már jobban terhelik őket, és így tovább…, a fokozatosság elvét követve, hogy a gyereknek legyen ideje asszimilálódni! Aha, jó, akkor az osztály milyen tagozatos legyen? Zene, sport, matek, nyelv, vagy milyen? Az én gyerekem egy nagyon nyitott gyermek, minden érdekli.

Hogyan válasszam ki, melyik lenne jó számára hosszú távon?

Itt nem kérdés, hogy bökünk egyet, vagy bejön, vagy nem!
És akkor, sikerült iskolát, tanító nénit, tagozatot választani. Ezzel csak az a probléma, hogy az iskola nem körzetes, tehát egyáltalán nem biztos, hogy felveszik a kis drágámat. És ha fel is veszik, akkor is a nem körzetes gyerekeket csak egy bizonyos tagozatos osztályba veszik fel.
Szóval én hiába próbálom megtalálni gyermekem számára a legoptimálisabb iskolát, nem csak rajtam múlik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése