2015. július 23., csütörtök

Nyár 2+2 gyerekkel

4 napot nálunk nyaralt keresztlányuk (13) és húga (8). Nem tudtam, mire vállalkozom, mi fog kisülni belőle, de bevállaltam. Így hirtelen négy gyerekem lett, 4 korcsoportból – egy bölcsis, egy ovis, egy kisiskolás és egy kamasz (az enyémek: fiú 5,5 és lány 2). Próbáltam úgy szervezni a programokat, hogy mindenki élvezze, mindenkinek jó legyen! Hála Istennek az idő nekünk kedvezett! Az első nap strandoltunk kerületünk kicsiny strandján (tényleg kicsi egy medencével és egy bokaúsztatóval, de végtére is a célnak megfelelt J ). Itt már láttam, hogy az 5,5 és 8 évessel nem lesz gond, hiszen nagyon jól megértik egymást, jól eljátszanak együtt. Estig pancsoltunk, majd hazafele a kocsiban buliztunk egy jót a zenére, amit még otthon, a kertben is folytattunk, miközben készítettük a vacsorát. Éjfélig fenn voltunk!
Másnap keltünk fél nyolckor. A 13 éves lenyomott velem egy tornát, majd egy kis reggeli után elindultunk a Gyömrői tóra. Gyönyörű környezet, kánikulai meleg!   



Volt két csúszda, na, az 5,5 ott leragadt, és nagyjából egész nap el sem lehetett onnan rángatni. 



Így a 13 és a 8 velem volt, napoztunk, játszottunk a vízben, sokat beszélgettünk. 4 óra fele, miután minden csomagolt étek elfogyott, az éhség haza küldött minket (azt hiszem, elméreteztem a mennyiséget).



A harmadik nap a férjemnek már dolgoznia kellett, így délelőttre nem mertem bevállalni elmenős programot 4 gyerekkel egyedüli felnőttként. De itthon se unatkoztak, a legkisebb szemlélte a két középsőt, akik pancsoltak a kerti medencében, homokoztak, hintáztak, bicikliztek, rollereztek – szóval feltalálták magukat. Én a naggyal beszélgettem mindenről – iskolaválasztásról, jövőről, fiúkról… Délután csajoskodtunk kicsit, kifestettem a 8 és 13 éves lábán és kezén a körmöket, közben jókat nevettünk. Este pedig (már két felnőttel) felmentünk a Citadellához. 



Én nagyon szeretek ott lenni és már kamaszként is szerettem onnan nézni ezt a gyönyörű várost, ami innen egészen máshogy fest! Kíváncsi voltam, melyik korcsoportnak hogyan fog tetszeni – és nem csalódtam. 



Nyilván, a kicsi letojta az egészet, ezen nem is lepődtem meg… Az 5,5 évest, fiú lévén a dunai hajók, az óriáskerék és a repülők kötötték le, a 8 évesnek minden tetszett, kérdezgette az épületeket, mi micsoda. A 13 éves – már csak életkori sajátosságai miatt is – a romantikát látta benne, főleg miután besötétedett, a város fényei pedig felgyúltak.
A negyedik nap volt a hazamenős nap. Nekem 3-ra időpontom volt a fogorvoshoz, gondoltam elviszem a kamaszt, bár biztos unni fogja, de legalább az odafele-visszafele úton beszélgethetünk. Hát tévedtem – a rendelőben rögtön feltalálta magát, megkérdezte a doktornőt, nézheti-e, és nézhette. Egy fogkőleszedés és két tömés volt a mai mozi számára, el nem mozdult onnan, nagyon érdeklődően szemlélt. Annyira, hogy hazafele a kocsiba kijelentette, lehet hogy fogorvos lesz – szupeeeer!!! Hazaértünk, eltelt 5 perc, és jött a vihar, először hatalmas  széllel! Rohantunk a kertbe, mentettük, ami menthető, aztán bentről néztük, mi folyik odakinn. A két középső be volt tojva, a nagy fittyet hányt az egészre – mondván: ettől kell félni, nincs is olyan nagy vihar (na jó, néha elfeledkezett magáról és selfie-zett a viharral, mert ő élvezte, csak ciki lett volna bevallani J ), a kicsi pedig érdeklődve nézett ki – neki ez volt az első nagy vihara!
Ahogy elment a vihar, úgy jött a lányok anyukája, és itt vége volt a lányok 4 napos nyaralásának nálunk. Féltem tőle, de semmi okom nem volt rá! Nagyon jó 4 nap volt, mi is és a lányok is jól érezték magukat, és biztos, hogy jövő nyáron is csinálunk ilyet – lehet hogy 7 naposat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése