2015. november 27., péntek

Adventi készülődés gyerekekkel

Számomra az egész karácsonyban a legjobb, amíg várjuk, hogy eljöjjön. 
Készülődünk, hogy a nagy napon minden rendben legyen!

Gyerekkel pedig még izgalmasabb az egész! 

Valahogy újra én is gyerek leszek! És bár gyerekkoromban is a legjobban várt ünnepem volt a karácsony, így anyukaként még jobb, még több! Hiszen duplán várom, egyrészt magam miatt, másrészt a gyerekek miatt.
Nálunk az adventi készülődés a nagytakarítással kezdődik – ahogy az én anyukám is ezzel kezdte mindig. Pici gyerekként olyan természetes volt, hogy mindig tiszta lakás várt haza az oviból, iskolából. Aztán, ahogy nőttem, úgy segítettem be a nagytakarításokba, először apróbb portalanításokba, később már az ablakot is én pucoltam a szobámban, felnőttként pedig segítettem a konyha, fürdő és egyéb helyiségek szebbé varázsolásában is. De anyuval könnyebb volt. Most próbálom akkora időzíteni a házi munkát, amikor gyermekeim oviba, bölcsibe vannak. Ők még kicsik ahhoz, hogy segítsenek, de legalább, amikor a nagy haza jön, ámulattal nézi, ha rend és tisztaság van. Nagyon tud örülni neki, még meg is köszöni, pedig fiú! Persze, ez nagyjából tart fél órát, és utána már pakol is szét, hiszen gyerek! A lakás feldíszítésének ennél még jobban tud örülni. Idén kíváncsian várom, hogy a kicsi mit fog szólni hozzá, ő most két és fél éves, most van abban a korban, amikor már tényleg felfogja, hogy valami készülőben van.
A nagytakarításon és lakás díszítésen túl vagyunk.

Jöhet egy adventi koszorú készítés! 

December 5-én mindig sütünk mézeskalácsot, és tojáshabbal fel is díszítjük. 



Már kettővel fogunk sütni, úgyhogy lesz miért veszekedniük, ki fér oda az asztalhoz, ki szúrja ki előbb a formákat… Fürdés előtt csizma pucolás, kifejezetten saját kezűleg (persze a nagy koszt anya előre eltünteti róla). Este kikészítünk egy tányér mézeskalácsot és egy pohár tejet a Mikulásnak, amit apa jóízűen fogyaszt el, miután az apró nép nyugovóra tért. Másnap reggel tele a csizma, hurrá! És lám, a Mikulásnak ízlett a saját kézzel készített süti, mert mind elfogyott a tányérról! 
 


Ezután még két és fél hét karácsonyig! Ebben az időben gyerekprogramokra járunk, saját kezűleg ajándékokat készítünk, sürgünk-forgunk a konyhában és már nagyon izgatottak vagyunk!

A legnagyobb baj ebben csak az, hogy maga a karácsony, amire annyit készültünk, az a három nap olyan hihetetlen gyorsan elmegy!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése